Õige sõnumi leidmine võib olla väga piinarikas protsess.

Eriti, kui sihtrühmast lahutab vanus, huvialad, väärtushinnangud, elukogemus ja töövaldkond.

Võib-olla oled üle 35-ne naisterahvas, kahe lapse ema, kes töötab turundusvaldkonnas. Sulle meeldib lugeda raamatuid ja hommikuti jooksmas käia. Õhtud mööduvad pere seltsis.

Ja nüüd … oled olukorras, kus pead kirjutama reklaamteksti IT-valdkonnas töötavale noorele mehele. Noormehele, kes elab üksinda Lasnamäe ühetoalises korteris, investeerib krüptosse, sõidab Boltiga ja sööb õhtuti Pizzakioski pitsat.

 

Millest alustada, kui pead kirjutama sihtrühmale, keda Sa ei tunne?

 

Turundajana tead, et sihtrühma tundmine on A ja O. Sa tead ka, et sellest ei piisa – vaja on luua ka A- ja B-versioonid, et testida, mis töötab paremini.

Sul võib kuluda tunde, et viia ennast kurssi IT-valdkonna kõnepruugi ja mõtteviisiga. Ja Sa tunned ennast vaatamata kõigele nagu kala kuival. Jube raske on panna ennast teise inimese kingadesse!

Muidugi on võimalus teha viis põhjalikku intervjuud sihtrühma esindajatega.

Valmistada ette küsimused, salvestada vastused, koondada need ühte faili ja leida ühised mustrid, mis aitavad sihtrühma profiili täiendada.

Veel on võimalus surfata internetis ja külastada foorumeid, kus IT-inimesed aktiivsed on. Korjata kokku märksõnad, teha üldistused ning ehitada reklaamtekstid nende teadmiste peale.

 

Aga on veel kolmas lahendus! Lihtsam, oluliselt kiirem ja kordades mugavam

 Oleme loonud platvormi, kus sul on võimalik lasta analüüsida enda turundustekste otse sihtrühma peal.   

Sõnumite analüüsimine

Tekstid on kriitilise tähtsusega.

Tekstide ülesanne on veenda klienti ostuotsusele. Eri uuringute kohaselt jääb 30–50% ostudest tegemata, sest tekstile ei ole pööratud piisavalt tähelepanu.

Nüüd, kus me teame, et tekstil lasub nii suur vastutus, oleks mõistlik sellele rohkem panustada.

Kes oskab kõige paremini öelda, kas tekstid on piisavalt kõnekad? Eks ikka need, kellele tekstid mõeldud on.

Oleme välja töötanud lahenduse, kus sihtrühm analüüsib tekste viie kategooria alusel.

  1. Selgus. Kas nad saavad kohe aru, mida ja kuidas neile pakutakse?
  2. Kliendikasu. Kas nad tunnevad, et toode või teenus on neile kasulik?
  3. Atraktiivsus. Kas tekst on piisavalt pilkupüüdev või mõjub pigem igavalt?
  4. Usaldusväärsus.Kas sisu mõjub usutavalt või on seal asju, mis tekitavad kahtlust?
  5. Tonaalsus. Kas tekst tundub liiga familiaarne või vastupidi ametlik?

Analüüsimise tulemusel saad teada, mis on peamised takistused ja küsimused, mis sihtrühmal tekivad. Copywriterid pakuvad välja lahendusi, mille peale ei pruugi meeskond ega konkurendid tulla.