Sisuturunduse võib laias laastus lüüa kolmeks põhitegevuseks: sisu tootmine, levitamine ja tulemuste mõõtmine. Sa võid teha üliägeda videoklipi või kirjutada väga liigutava artikli – kui sa seda ei levita, siis kahjuks ei näe sa ka tulemusi.
Kuidas ja kus levitada enda sisu?
Olen kokku pannud nimekirja kõige olulisematest kanalitest ning väikese kirjelduse iga kanali juurde. Kõige tähtsam küsimus on, kus viibib sinu sihtrühm. Loodan, et see nimekiri aitab sul prioritiseerida kanalid, mida turunduses kasutada.
Kõige tähtsam kanal on sinu ettevõtte koduleht või e-pood
Kas sa investeeriksid üürikorterisse 10 000 eurot, kui teaksid, et juba ülehomme võidakse leping üles öelda? Arvatavasti mitte, eks? Sarnast tüüpi viga tehakse aga mõnikord turunduses.
Oma aja ja raha kulutamine selleks, et luua sisu võõrastesse kanalitesse, on justkui üürikorteri renoveerimine. Sealt võivad tulla kiired tulemused, aga kui kanal paneb uksed kinni, oled sina oma tehtud tööst ilma ja pead hakkama otsast peale uut suhtluskanalit ehitama.
Koduleht on sinu ettevõtte vara ning kellelgi ei ole õigust seda kinni panna. Eemaldada saab sind ainult otsimootori vaateväljast, kui rikud jämedalt näiteks Google’i reegleid.
Võiks öelda, et koduleht on kõikide teiste kanalite süda.
Teisi kanaleid kasutades saad suunata sihtrühma enda kodulehele. Seal saad mõõta tulemusi ning see annab hea ülevaate kliendi teekonnast. Kodulehe abil oled klientidele nähtav ja leitav ning tekitad usaldust. Investeerides aega ja raha kodulehele, ehitad kodu enda ettevõttele!
Meiliturundus
Kodulehega sama oluline kanal võiks olla iga ettevõtte jaoks meiliturundus. Soovitan kasutada selleks meilihaldusprogrammi, mille abil saad uusi kontakte koguda ja lihtsasti hallata.
Kokkuvõttes võib öelda, et kui lood meili teel atraktiivset sisu, võib sellest saada sinu ettevõtte tähtsaim müügikanal. Olen viimased aastad kasutanud MailerLite’i, mis on küll inglise keeles, aga väga lihtne ja mitmekülgsete võimalustega meilihaldusprogramm.
Sotsiaalmeedia
Nii nagu vanasti kogunesid inimesed turuplatsidel, kogunetakse nüüd sotsiaalmeedias. See on koht, kus tahab olla iga turukaupleja ehk ettevõtja. Sotsiaalmeedia kontode rohkus võib paraku aga pea kirjuks ajada. Milline kanal valida ja millist sisu sinna luua? Kõik sõltub sellest, kus on sinu sihtrühm.
Mõnel juhul piisab, kui sul on ainult üks sotsiaalmeedia kanal. Facebook sobib hästi, kui sihtrühm on täiskasvanud inimesed. Facebookis on ligi 700 000 eestlast, nendest 56% on naised, ülejäänud mehed. Peamiselt on Facebooki kasutajad 25–54-aastased.
Täpsema sihtrühma suuruse saab mõõta siin: facebook.com/ads/audience_insights. Vali vasakult menüüst riik, demograafia, huvialad, haridus, elusündmused jne. Mida täpsemalt tunned enda sihtrühma, seda paremini näed potentsiaalse sihtrühma suurust.
Facebookis tasub aktiivselt osaleda gruppides, mis on peaaegu ainuke võimalus jõuda sihtrühmani tasuta. Facebooki postitused ei levi enam nii hästi kui varem.
Selleks, et postitused leviksid, on vaja panustada reklaami. Samas tasub Facebooki ajavoog aktiivsena hoida, sest see võib olla kliendi jaoks esimene koht, kust ta värsket infot otsib.
Eestis on Instagrami kasutajaid ca 450 000, populaarseimad sihtrühmad on 25–34- ja 18–24-aastased. Instagram on visuaalne keskkond, kus saab sihtrühmaga kontakti eelkõige fotode, story’de ja videote kaudu.
Kui sul on e-pood, peaks Instagram olema kohustuslik sotsiaalmeedia kanal. Selle kasutamiseks võiks sul olla võimalus luua ilusaid ja kvaliteetseid fotosid. Kasuta kindlasti hashtag’e, suhtle inimestega ning ära unusta profiililehele linki panna.
LinkedIni kanal on kohustuslik, kui sinu kliendid on ärikliendid. See on suhtluskeskkond, mis aitab edukat äri teha. Tee korda profiilileht ja päisepilt ning vaheta lapsepõlvefoto välja ametlikuma vastu. Kirjuta enda kohta mõni lause, pane üles kõik töö- ja haridussaavutused – see on koht, kus inimesed võivad otsustada, kas nad tahavad sinuga äri ajada või mitte.
Olen kuulnud, et seda kanalit kasutatakse ka igapäevase suhtluskanalina, mõni peab seda efektiivsemaks kui meilisuhtlust. Postita või jaga, kommenteeri ja laigi. Hoia ennast pildis ja sind märgatakse.
Äri aetakse ikkagi inimeste, mitte ettevõtete vahel. Eestis on ligi 300 000 LinkedIni kasutajat.
Twitter võimaldab kasutajatel edastada lühisõnumeid, mida kutsutakse säutsudeks (inglise keeles tweet). Twitter sobib väga hästi B2B äridele, eriti hea kanal on see persoonibrändi arendamiseks. Twitteris on tähtis läbi mõelda, mida öelda. Kui su sõnad ei inspireeri kedagi, ei ole need väärt avaldamist. Kasuta kindlasti hashtag’e!
TikTok
TikTok on noorte ja laste pärusmaa. Kui sinu sihtrühm on kuni 25-aastased noored, peaksid kaaluma seda kanalit. TikTokis levivad postitused paremini kui Facebookis.
Eestis turundavad seal end väga edukalt juba mitu brändi: Sportland, Mesikäpp, L’Oreal ja paljud toidubrändid.
Vaata siit lihtsat selgitust selle kohta, milline kanal on TikTok. Kui TikTokis alles alustada, tasub esimest kampaaniat teha koostöös Eesti mõjuisikutega, kellel on aktiivsed kontod ning kümned tuhanded jälgijad.
Pinterest on üks vähestest sotsiaalmeedia kanalitest, kus on võimalik tasuta levi saada. Hea on see, et Pinterestis saad linkida enda kodulehele ja tuua niiviisi potentsiaalsed kliendid ostukeskkonda. Kuna eesti kasutajate arv on Pinterestis väike, siis ei tasu sinna väga palju aega panustada.
Kasutajad loovad Pinterestis oma huvialade järgi tahvleid, näiteks reisikire puhul kogutakse unistuste reisi illustreerivaid pilte. YU meedias, kus tegime erinevaid fotosessioone, kasutasime Pinteresti selleks, et luua moodboard’e ehk tujuplakateid, millega visiooni edasi anda.
YouTube
Youtube on videote keskkond, kust inimesed otsivad meelelahutust ja infot. Video on võimas vahend toodete tutvustamiseks või usalduse äratamiseks. Kui sinu jaoks on videote loomine liiga kulukas ressurss, aga sihtrühm on YouTube’is, võid kaaluda võimalust koostööd juutuuberitega, kellel on juba arvestatav kogus jälgijaid.
Harva postitades levivad videod kehvasti, kui videolinki just kuskil mujal ei jaga.
Nüüd kus peamised kanalid, mida ettevõtted kasutavad on loetud, lisan siia veel nimekirja kõikvõimalikest muudest kanalitest, mille kaudu enda sihtrühmani jõuda:
Kanalid
Podcast
Raadio
Televisoon
Ajalehed
Ajakirjad
Veebiportaalid
Printreklaam
Üritused
Suunamudijad
Sisutüüp
Tekst
Foto
Video
Heli
Infograafika
Joonistus
Esitlus
Demonstratsioon
Avalik esinemine